1. srpna 2013

Mufín pre Alžbetku

...tento návod venujem Alžbetke, dúfam, že ju poteší, pomôže a dobre zaháčkuje :o)
Samozrejme verím, že bude nápomocný i ostatným čitateľkám.


Poďme teda na mufína s polevou (cupcake) :o)


Háčik č.3,5,  priadzu som použila softakrylovú, Comfort , 112m/50g.
Ďalej potrebujeme duté vlákno ako výplň,  malú korálku ako výplň na čerešničku (alebo postačí pár zbytkov priadze)
Level: dobrý začiatočník
Pozn. použité skratky nájdete tu.
Vychádzala som plus-mínus z free návodu na cupcake jehelníček.

Výsledný mufín je 8,5 cm vysoký a 6,5 cm široký.

Spodná, hnedá časť:


ZK, 1ro+6ks, ukončíme po ako i v každom ďalšom riadku
1.r. 1ro+12ks (do každého ks vypracujeme 2ks)
2.r. 1ro + 18ks - pridáme každý druhý ks (tj. do každého z 12ks vypracujeme striedavo: ks, 2ks, ks, 2ks...2ks)
3.r. 1ro + 24ks - pridáme každý tretí ks (tj. do každého z 18ks vypracujeme: 2ks, ks, ks, 2ks, ..., 2ks, ks, ks) Pozn. ak budeme pridávať na inom mieste, ako sme pridávali v predch. riadku bude kolečko pekne okrúhle, nebudú sa vytvárať viditeľné rožky a z kolečka šesťuholník)
4.r. 1ro + 30ks (do každého z 24ks vypracujeme: ks, ks, 2ks, ks, ks, ks, 2ks ...2ks, ks)
5.r. 1ro + 36ks (do každého z 30ks vypracujeme:  2ks, ks, ks, ks, ks, 2ks ...2ks, ks, ks, ks, ks)

Na obrázkoch nižšie je vypracovaná základňa spodnej časti...mne sa viac páči viac rubová strana a preto prácu otočím a ďalší riadok vypracovávam v opačnom smere...nejde o nič zložité, nevpichujeme ihneď do po...ako ukazuje obrázok A...stále musí súhlasiť poček ks, tj.36.

obr. A  - 2 možnosti ďalšieho háčkovania: šedá - viditeľná bude lícová časť,
oranžová - viditeľná bude rubová strana, viz. obrázok B


obrázok B -  rubová strana

Budeme pokračovať prechodom na steny spodnej časti. Využijeme ks vpichovaný za zadnú niť a predný reliéfny ks:

 

Najlepší ("ostrý") prechod nám vytvoria ks vpichované za zadnú niť, predná niťnám teda ostáva voľná, viditeľná, háčkovina sa pekne zalomí.

...vypracujeme 36 ks za zadnú niť, ukončíme po
V ďalšom riadku budeme striedať ks a predný reliéfny ks: 1ro, ks, PRks, ks....PRks, po.
...ks a vpichovanie pre predný reliéfny stĺpik...
počet dohromady: 36
...hotový PRks, šipka ukazuje vpichovanie pre ks
a tyrkys bodky pre podobratie PRks...
...hotový riadok s ks a PRks...

Takto pracujeme ešte 5 ďalších riadkov. Ukončíme a priadzu zapošijeme.

Vrchná časť, ružová poleva:


ZK, 1ro + 6ks a po (i v každom ďalšom riadku)
1.r. 1ro + 12ks
2.r. 1ro + 18ks
3.r. 1ro + 24ks
4.r. 1ro + 30ks
5.r. 1ro + 30ks (bez pridávania)
6.r. 1ro + 36ks (pridáme každý 5.ks)
7.-9.r. bez pridávania, tj. 36ks

Ďalšia časť polevy pozostáva:
...do 2.ks vypracujeme: 2ds + 1 nopka (3ds) + 2ds, 1ks preskočíme a do ďalšieho po, opäť do 2.ks vypracujeme vypísanú skupinu prvkov...



Šľahačka:


ZK + (3ro + 3dds + 3ro + po) opakujte ešte 4x, v podstate ako kytička...kúsok priadze si ponecháme...



Čerešnička:


ZK + 1ro + 6ks ukončíme po ako každý ďalší riadok
1.r. 1ro + 6ks
2.r. 1ro + 12ks
3.r. 1ro + 12ks, vložíme korálku, alebo výplň
4.r. 1ro + 6ks (zháčkujeme každé 2ks z predch. riadku)
...priadzu neodstrihujeme, budeme ju potrebovať na zošitie




Posledným krokom je už len vyplnenie a zošitie všetkých súčastí...


Začneme zošitím čerešne a šľahačky na ružovú polevu. Potom zošijeme obe súčasti a asi 1/3 pred zošitím ich vyplníme...je možné určite dozdobiť ešte korálkami...

Je sladký, že?

Nemôže na tomto mieste chýbať výsledok, pre ktorý tento príspevok vznikol... Alžbetka, mufín sa Vám podaril, je super a ja ďakujem za krásnu "bodku" tohto návodu...

...Alžbetkin MUFÍN...



18 komentářů:

  1. Krásny blog Lenka, plný kreativity, návody skvelé a o fotkách ani nehovorím, sú úžasnééééé :-)A ten ihelník budem asi ešte dnes nutne potrebovať, takže idem na to a ďakujem:-)) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katka, ooooo, ďakujem krásne za pochvalu, teším sa...
      Tvoj ružový vesmír je úúúúžasnýýýýý!!!
      Lenka

      Vymazat
  2. Lenka, tak som mufin dnes vďaka Vášmu skvelému návodu zvládla :).
    Pošlem Vám fotočku na mail.
    Obrovská vďaka, veľmi sa z koláčika teším :)
    A verím že nezostanem len pri jednom kúsku !!!
    Alžbeta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...fotečka pripojenááá, teším sa...tak díky za spoluprácu :o)
      Lenka

      Vymazat
  3. Спасибо большое за мастер-класс! Давно искала!))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Я также благодарю вас за комментарий, Анастасия :o)

      Vymazat
  4. Lenka nádherný blog plný inšpirácii a o to tu vlastne ide :-) ďakujem krásne a si moooc šikovná, háčik ti vyrástol v rukách. Všetko krásne precízne dokončené. Prajem krásne dni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ďakujem Mery :o), som rada, že sa Ti u mňa páči...a len tak mimochodom, som zo Sniny, tiež :o)
      Pohodové dni Ti prajem.

      Vymazat
  5. VELMI KRÁSNÝ BLOG MUFÍNEK JE SENZAČNÍ...YVONA

    OdpovědětVymazat
  6. Máš tu moc pěkné tvořeníčko. Návod je super, moc se ti povedl, jsi velká šikulka.
    Měj se hezky Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...díky Annyyyy...snáď sa čoskoro pustím do ďalších noviniek....Maj krásne dni!
      Lenka

      Vymazat
  7. Ahoj Leni,dnes som si prezerala jednu stránku a dievčence si ťa odporúčajú ako super blog pre začiatočníčky háčkovania.Samozrejme som sa pridala aj ja a dala som prst hore.Veď čo pravda,to nie hriech.Som na Teba hrdá moja,veľmi. Už aj ja prichádzam na to, ako sa to robí.Že načase,však?No,opakovanie je matka múdrosti.Takto sa to vraví,že?Snažím sa,len času je akosi málo.Pozdravujem ťa z upršanej Sniny.Pekný deň Tebe aj Tvojej rodinke.papa moja.Silvia M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj moja milá...o tak to ma teší, ak to niekomu pomáha...mám pripravené i ďalšie lekcie :o) a myslím na Teba...dokončujeme baka, tak sa sústreďujem len na to...všetko s Tebou ale doženiem...veď vieš...
      I u nás prší, aspoň sme sa povenovali hre na flaute a čítaniu...tak dobrý štart moja do ďalšieho týždňa...Pusa, pa...L.

      Vymazat
  8. MILÁ LENKA,
    AK TÁ KRÁAASNA MUFINKA JE PRE MŇA , TAK VÁM MOOOC ĎAKUJEM A VÁŽIM SI TO.

    S POZDRAVOM A PRIANÍM VŠETKÉHO DOBRÉHO, VEĽA ĎALŠÍCH KRÁSNYCH INŠPIRÁCII A TVORENIA
    ALŽBETA ZO ŽILINY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alžbetka, ďakujem, prajem i Vám všetko dobré, hlavne zdravie a nech sa Vám darí...
      Zase niekedy...
      Lenka

      Vymazat
  9. Mila Lenka, som uzasnuta, s toho uz musi byt kniha, pretoze je to naozaj perfektne, A mozno pomozes aj ostanym zenam, ktore nemaju internet alebo s nim nevedia pracovat - kniha im bude urcite milsia. Drzim palce !!!!!! Janamaria

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Janamarííí, ďakujem za Tvoj koment, budem sa snažiť...
      Lenka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...