6. února 2013

Ihelníček



...taká drobnosť a predsa poteší :o) Prvý som uháčkovala pre 12stku, začínajúcu tvorilku, ako symbolický darček k narodeninám, pridala som drobnú výbavičku. Darček uspel a ja som sa malinko zabavila na ďalších ihelníčkoch pre ďalších milých ľudí...teda pre ženské tvorivé duše...



Verím teda, že si urobíte radosťa nielen sebe!



Poďme na to! 


Háčik č. 2,5, priadza bavlnená  125m/50g, napr. Camilla, Catania...Vyberte si obľúbené 3 farby, A, B, C. Mám béžovú, stredne hnedú a gerbera. Ihelníček tvoria 2 kruhové časti, každá má na konci ozdobnú časť z vejárikov. Tie sa zošijú, vyplní sa vnútorná časť, ihelníčku spravíme putko na zavesenie a dekorujeme.

...to je výsledok, ku kt. sa dopracujeme :o)



Krok1: ZK, 3ro+12ds farba A
Pozn. obrázkový postup ukáže i zmenu farby na konci kruhového riadku
...pred posledným nahodením pri vypracovaní posledného ds odložíme priadzu A
a pripravíme na nahodenie farbu B
...dokončíme teda posledný ds novou priadzou


... a ukončíme kruhový riadok po

Krok2: farba B, do každého ds z predchádzajúceho k.r. 2xds => 3ro+24ds
...myslíme na zmenu farby, vrátime sa k farbe A pri poslednom ds, 
k.r. ukončíme po

Krok3: farba A, do 1.ds - 1ds, do 2.ds -2xds => 3ro+36ds
Krok4: farba B, do 1.ds z predchádzajúceho k.r. 1ds, do 2.ds - 2xds, do 3.ds - 1ds, do 4.ds - 1ds, 2xds, 1ds,1ds,2xds,1ds,1ds,2xds...=>3ro+48ds


... zmeníme farbu a vypracujeme posledný k.r. pred ozdobnou časťou


...farba C pripravená na ozdobnú časť

Krok5: farba C, po po vypracujeme 1ro, preskočíme 1ds z predch. k.r. a do 2.ds vypracujeme 5ds, opäť preskočíme 1ds z p.k.r. a ks a takto striedame vejárik a ks
...prvý vejárik a ks

...ozdobná časť je hotová

Všetky konce odstrihneme, okrem konca farby B-tmavohnedej (asi 40cm), pred ozdobnou časťou, ktorý použijeme na zošitie oboch kruhových častí.
Krok6: Uháčkujeme druhý kruh, všetko odstrihnúť, zapošiť.
Pozn. posledné kruhové riadky z ds by mali byť rovnakej farby, nebude vidno stehy po zošívaní

http://revajoo.blogspot.cz/

Krok7: zošijeme obe časti, necháme malý otvor pred dokončením zošívania a naplníme dutým vláknom, či nejakým iným vyplňovacím materiálom

http://revajoo.blogspot.cz/


http://revajoo.blogspot.cz/

Krok8: Putko na zavesenie uháčkujete z niekoľkých ro, konce prevlečte na vrchu ihelníčka, niekde nenápadne medzi vejárikmi, zviažte a zapošite.
Pri tomto fotonávode ma napadla táto jednoduchá dekorácia z retiazky...

http://revajoo.blogspot.cz/

...a keď ho zaplácam drobnými pomocníkmi:



pé.es. založila som pre tohto malého pomocníka osobitnú fotoROOM, takú malú zbierku mojich návrhov...tak nakuknite a dajte hlas prevedeniu, ktoré Vám pohladilo oko...

Majte pohodový!

17 komentářů:

  1. Dobrý den milá Lenko,
    mám velkou radost z vašeho blogu a dcera si už hledá klubíčka .Budu mít krásný nový jehelníček .
    Přeji další krásné nápady a hodně návštěvnic vašeho blogu.Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ďakujem Romííí, snáď je návod zrozumiteľný...pohodové tvoreníčko prajem Kačenke. Pošlite fotečku, ...sím, ...sím.
      Lenka

      Vymazat
  2. Ahoj tetuš...si geniálna...krása krása krása...máš moj veľký obdiv...teším sa na tvoju kreativitu :O)))
    Dávam Ti veľký palec hore :O))
    Erika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeeeeeeeeeeeee, tetuška, ďakujem Tiiiiii, si ma potešilaaaaaa :o)))

      Vymazat
  3. Dobrý deň Lenka,už som sa veľmi tešila na váš blog:)))A mala som sa aj na čo tešiť,vaše tvoreníčko je uplne super a už som sa aj pustila do ihelníčka ,ten som už uháčkovala a teraz ešte k nemu doháčkovávam aj púzdro na háčiky.Ešte raz ďakujem za super návodíky.Zdenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenííí, díky za komentík, ste vítaná.
      Nech sa dielo podarí a nezabudnite sa pochváliť, pekné dni...
      Lenka

      Vymazat
  4. paráda, toto určite vyskúšam, nebaví ma len tak sedieť nečinne pred telkou, nech ruky pracujú...vďaka za super návod, Leni

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, ten je hezounký.... to si musím napsat, dík za postup:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajííí, díky....som rada, že sa hodí....Krásny deň, i keď teda, čo sa týka počáska, nič moc...
      Lenka

      Vymazat
  6. Perfektne spracované postupy, krásne fotky a výsledky práce... Neskutočná inšpirácia,hneď zajtra s niečím začínam :)

    OdpovědětVymazat
  7. Perfektné postupy a návody.
    Už viem čo darujem sestričke.
    Ďakujem za inšpiráciu.
    Prajem veľa radosti pri tvorbe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...díky Zuzi...teším sa...dobre zaháčkujte!
      Všetko dobré.
      Lenka

      Vymazat
  8. Ahoj Leni, tvoje stránky jsem našla náhodou a jsem z nich úplně paf, máš dokonalé nápady, naprosto perfektní, šíleně se mi líbí tvoje jehelníčky, prostírání a srdíčka.... pořád na to koukám a musím hned něco vyzkoušet a ještě se mi strašně líbí pouzdro na jehlice..... hned si všechno musím vyrobit.... jsi skvělá... zdraví Marcela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ....wau ďakujem za milý komentík....to ma teší, že sa Ti u mňa páči...prajem krásny víkend a zastav sa opäť...
      Lenka

      Vymazat
  9. ahoj Lenka náhodou som narazila na tvoju stránku , veľmi sa mi páči tvoja tvorba, zrozumiteľné postupy , s ihelníčkom sa mi aj snívalo , jeden som už aj vyrobila a podarovala , no a ďalšie sú v pláne :) a samozrejme ešte 3D srdiečko pre moju zamilovanú dcérku , tvoju stránku budem sledovať aj naďalej ...... prajem hačku zdar :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...díky Slávka za milý komentík...si vítaná...nech sa dielo darí a háčkovanie robí radosť, tak ako mne...Pekné dni...
      Lenka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...