26. února 2013

háčkované vajíčko




...nie, do chladničky, nie :o)
Ale ako veľkonočná dekorácia, či potravina do detskej kuchynky sa môže hodiť. U nás rozhodne frčíme na kuchynke, ale deti (zatiaľ) milujú symboly jari, i tradičné rituály na Veľkonočný pondelok. U nás, kedysi, v slovenskom kraji sa preferovala studená voda - oblievačka, brrrr teda, tu sa mi páči "tanec" po korbáči :o) Plné stoly tradičných veľkonočných jedál, "na východe" teda páska, čo je obradový koláč (niečo ako vianočka, či panettone), svätený ráno s ostatnými dobrotami v kostole, "sýr z vajec"-hrudka a mäska - samozrejme klobásky, šunečka...No jednoducho žranica. Naša rodinka však niektoré tradície vynechala i z kalorických dôvodov...čakať frontu v kostole chodili len pravidelní návštevníci božieho chrámu a pre teenagerky, teda i pre mňa, bol Veľkonočný pondelok dňom "výletným", tj. zdrhnúť pred spolužiakmi a pánskou časťou rodinných príslušníkov...Musím teda potvrdiť, že väčšina týchto pondelkov bola nádherne slnečná a dievčenské akcie vydarené. A odolávalo sa rodinným stretnutiam zo spomínaných kalorických dôvodov, resp. keď už návštevy, tak držať zúbky pekne pri sebe, i zdraviť úsmevom a mávaním ruky :o) Tak dosť slov...

Poďme si uháčkovať klasické vajíčko.


Háčik č.3 tentokrát som skúsila 2 priadze, Kačenku, 60% bavlna, 40% akryl, 150m/50g a bambusovú priadzu Panda, 110m/50g. Ďalej bude potrebná výplň, nožnice, ihla...
Level: dobrý začiatočník, v prípade potreby kliknite na HELPY, pomôžu...
Pozn. vajíčko je háčkované odvrchu po základňu. Z priadze Panda je cca 5,5cm veľké, z Kačenky približne 6,5cm

1r.: do ZK vypracujeme 6ks, ukončíme po a na ďalší riadok sa pripravíme 1ro (platí i pre všetky riadky ďalej)
Pozn. je možné postupovať háčkovaním v špirále

2r.: zdvojíme všetky ks >12ks
3.r.: 1ks do prvého ks z predchádzajúceho r., 2ks do druhého, 1ks do tretieho a takto striedame...1ks do 11.ks, 2ks do 12.ks >18ks

4.r.: nepridávame, 18ks
5r.: pridáme 6ks, čiže môžeme začať takto: 2ks do prvého ks z predchádzajúceho riadku, ďalej pokračujeme, ks, ks, 2ks....2ks, ks, ks > 24ks

6r.: nepridávame > 24ks
7r.: pridáme opäť 6ks, v poradí: napr.: ks, ks, ks, 2ks, ks, ks, ks, 2ks...ks, ks, ks, 2ks >30ks
8r. - 14r.: bez pridávania > 30ks
15r.: uberieme a to zháčkovaním, takto: 1ks, 1ks, 1ks, ďalšie 2ks zháčkujeme (máme hotové 4ks), 1ks,   1ks, 1ks, 2ks zháčkujeme... >24ks

16r. bez uberania >24ks vajíčko naplňte dutým vláknom, či inak...
17r.: uberieme ďalších 6 ks, takto: zháčkujeme prvé 2ks, ks, ks, 2ks dohromady, ks, ks...>18ks
18r.: uberieme 6ks takto: ks, 2ks dohromady, ks.... >12ks, po

Priadzu odstrihneme, navlečieme na ihlu a z vnútornej strany za vonkajšiu niť naberáme jednotlivé oká nad 12ks, pomaly uťahujeme a zapošijeme.


Majte pohodový deň!
P.S. a ešte jedna veľkonočná inšpirácia

...návod na prestieranie nájdete tu
a návod na volánky nájdete tu.


4 komentáře:

  1. Lenka pekné spomienky na sviatky a ďakujem za návod na vajíčka, ukladám si na budúci rok. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renííí, som rada, že sa hodí. Prajem pekné dni a teším sa zase na pár slov na budúce...Papa
      Lenka

      Vymazat
  2. Leni, link na tento návodík som našla na blogu u Deni a som mu nesmierne rada. Už dávno som si chcela uháčkovať vajíčko, ale nevedela som ako na to. Tvoj návod je i pre mňa začiatočníka veľmi zrozumiteľný, takže sa do toho môžem s radosťou pustiť. Vďaka.Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...som rada Adííí a potešenie i na mojej strane, díky že si sa zastavila...prajem pohodové tvoreníčko :o)

      Lenka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...