25. března 2013

háčkované prestieranie

...pekný mrazivý jarný deň.
Dlhoočakávané teplejšie ráno je v nedohľadne...slnko má síce viac práce a vychádza pre nás skôr, ale ak sa ešte dlho bude skrývať za šedou oblačnosťou, neviem, neviem...

Smutne pozerám na predpoveď počasia...TVobrazovka samá snehová vločka!

No radšej si poďme niečo uháčkovať, veselé jednoduché prestieranie!




Háčik č.2 a 2,5 - priadzu som použila bavlnenú, Cataniu, 125m/50g
Level: dobrý začiatočník
Pozn. použité skratky nájdete tu
Háčik na základňu som použila menší, ako uvádza etiketa na kĺbku. Zaistíme tak pevnosť a háčkovina bude pekne hustá.
Priemer výslednej základne prestierania bez zdobenia, tj. tmavohnedá časť, je cca 6,5cm.


Základňa, háčik č.2:

1.r. ZK, 2ro +14ds
...obrázok ukazuje ukončenie 1.r., miesto, kde vpichujeme a vypracujeme po

2.r. 2ro, zdvojíme každý ds z predchádzajúceho riadku > 28ds (ako pridávať, zdvojiť ds nájdete tu)

...malá ilustrácia, žlté bodky=> miesta, kde sa vypracujú 2ds,
zelené=> oká pre vpichovanie v ďalšom riadku

3.r. 2ro, zdvojíme každý 2.ds > 42ds
...ukončený 3.r.

4.r. 2ro, a pokračovať budeme takto: 1ds, 2ds, *1ds, 1ds, 2ds*, medzi **opakujte, a ako posledný v tomto riadku sa vypracuje 1ds  > 56 ds. Pri vypracovaní posledného ds zmeníme farbu a to pred posledným nahodením...cez 2 slučky na háčiku prevlečieme novú farbu a ukončíme po do 1.ds
...zmena farby na konci riadku a ukončenie po.
Detailnejší postup zmeny farby nájdete  tu

Ozdobná časť, háčik 2,5:

1.r. obrázok A: 4ro a vpichujeme do 5.ds z predchádzajúceho riadku (tyrkys bodky sú miesta, kt. preskočíme), kde vypracujeme po (žlté bodky), 4ro a posun o 3 oká nad ds, do 4.tého vypracujeme po.
Obrázok B...riadok ukončíme vypracovaním ks vpichovaným do miesta, kde sme vypracovali po po zmene farby v 4.r. (oranžová bodka). Doplním pre úplnosť, zelená bodka - obr. A je po po zmene farby z predchádzajúceho obrázku.
...obr.A


...obr.B...miesto, kde vypracovaním ks ukončíme 1.r.

2.r. ideme na vejáriky:  ks, do oka, ktoré vytvárajú retiazky vpichujeme a vypracujeme postupne 6ds. Ukončíme ks, vpichovaným do oka, v ktorom sme v 1.r. vypracovali po
Priadzu vytiahneme a zapošijeme z rubu ozdobnej časti, nie do tmavohnedej časti, nebolo by to pekné :o)...a zapošijeme i ostatné konce do častí, ktoré farebne korešpondujú.

...a malinko variácií, ktoré môžete skúsiť,
ružová šipka ukazuje vejárik z pds, tyrkys z ks, šedá z dds

...ďalšie varianty ozdobnej časti...


a ulalaaaaa, hotovo :o)

Toľko k fotopostupu, verím, že Vám bude nápomocný a inšpiruje!
Majte pohodový!

pé.es. ešte pár fotocvakov na záver!
...u mňa na pracovnom stole nesmie chýbať...



...set na prianie...doplnky na dámsky kávový dýchanek...







...a tieto krásne kúsky mám od Daniely, ďakujem!...




15 komentářů:

  1. fííííha...ako to, že som tento blog našla až teraz? to je otázka pre mňa : ))))) okamžite sa pridávam k Tebe do skupiny, máš o jednu fanynku naviac...pekná práca, to sú vlastne všetky, teším sa na Tvoje ďalšie kreácie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...díky Noraaa, si tu vítanáááá. Btw, v tom google+ tiež pekne lietam, ale pridala som si Ťa...
      Papaaa Lenka

      Vymazat
  2. Aj ja som ho objavila až dnes. Super. Pekný deň lenka.

    OdpovědětVymazat
  3. Krasna praca!super navody...tiež sa trochu učim hačkovat...tešim sa na dalšie dielka,prajem krasny den andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adííí, ďakujeeeeem, tešíííí ma to...krásny deň posielam tiež, i keď i dnes je vonku bieda :o(
      Papa, Lenka

      Vymazat
  4. Biedny deň aj u nás.Prestieranie nádherné....Veľmi pekné farby.Tak ma to láka háčkovať,keď vidím takú nádheru,len sa musím prehrýzť teóriou.....Teším sa na ďalšie tvoreníčko.papa Lenka.Pekný deň.Silvia M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj moja,počasie je katastrofa a lepšie ani asi nebude...hlásia polojasno, ale teploty nízke...škoda. Decká sú smutné, bundy ich otravujú...radi by na bicykel.
      Moja, sama uvidis, ako Ťa to chytí...krôčik po krôčiku :o)))) Zajtra tu ale máme Janku!!! Tešíme sa.
      Posielame pusu a díky za komentík!

      Vymazat
  5. Aj ja som tu len dnes zavítala, ale perfektný blog je to, musím uznať.
    Teším sa, keď si podrobne prejdem všetky návody :). A fotky prenádherné, profesionálne!
    Alžbeta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Betka, ďakujem za milé slová, teším sa! Dúfam, že Vám návody budú nápomocné, ak by niečo...pokojne napíšte! Krásne sviatkyyyy!
      Lenka

      Vymazat
  6. Milá Leni,jsem velmi ráda,že se mezi náma ještě najdou tak hodné lidičky jako jste Vy,že si dáte tu práci s vysvětlením a detailním postupem pro nás laiky..Zkusila jsem malé prostírky a povedly se...díky za bezva postup ...ted jsem se dala do velkých,trošku zmatkařím,ale snad to vyjde.....Budu se těšit na další Vaše úžasné tvořeníčko s háčkem...mějte se sluníčkově...mnoho pozdravů posílám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daniela, som rada, že ste sa zastavila...ďakujem za krásne slová a ešte krajšie obrázky Vášho tvorenia....Myslíte, že by som to Vaše foto mohla umiestniť do príspevku?
      Prajem všetko dobré, nech Vám háčkovanie robí len samú radosť...Lenka

      Vymazat
    2. Leni dobrý večer,ano můžete je vložit :o)) Pohodový zbytek neděle a klidný vstup do nového týdne...

      Vymazat
  7. Dobrý večer, sledujem vašu stránku a učím sa hačkovať, mám jeden problémik, keď hačkujem do kruhu a chcem pokračovať ďalej tak sa mi to stále skrúti.nemám z toho taký pekný "obrúsok" viete mi poradiť kde robím chybu? ďakujem Lucia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, zdravím, no každá vec (tvar, doplnok, oblečenie, čapica a pod.) podľa návodu nemusí každému výjsť tak ako autorovi. Určite nápomocná je infomácia o veľ. použitého háčika, druhu priadze (či presnej značke). Čo je individuálne a ovplyvňuje výsledok, je spôsob háčkovania (uťahovania). Ak ste ukončili 4.riadok, pokračujete rovnomerným pridávaním a vlní sa Vám to, skúste začať v ZK takto: 2ro+13ds. Ak sa Vám vlní toto malé prestieranie a použili ste tú istú priadzu a háčik č.2, skúste háčkovať pevnejšie, viac uťahujte...
      Snád som zodpovedala na otázku ak nie, píšte...Krásny večer, Lenka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...